Na dole pomostu są zamontowane dwie mocne sprężyny połączone za pomocą dźwigni z wałem hamulca. Sprężyny są ustawione w ten sposób, że stale dążą do przyciskania tarcz mimośrodowych hamulca do masztu wyciągu i tym samym do zahamowania pomostu. Przeciwstawia się temu linka bezpieczeństwa połączona z liną wyciągową pomostu, która za pomocą układu dźwigni działa na wał hamulca i odciąga tarcze mimośrodowe. W przypadku urwania się liny-wyciągowej, co powoduje spadanie pomostu, odciągnięte sprężyny rozprężają się, obracają wał hamulca i przyciskają tarcze mimośrodowe do korytek masztu, zahamowując przez to pomost. Przy urwaniu się liny wyciągowej pomost zatrzymuje się, zanim zdąży on opuścić się na 100 mm. Montaż wyciągu wykonuje się w następującym porządku: 1. Na przygotowanym zawczasu placyku o wymiarze 4 X 1,5m ustawia się ramę wyciągu razem z wciągarką, krążkami montażowymi i dolną sekcją masztu. Do sekcji dolnej domontowuje się trzy sekcje środkowe i głowicę masztu. [podobne: praktiker zabrze godziny otwarcia, merkury market debica, olx gostyń ]
Powiązane tematy z artykułem: merkury market debica olx gostyń praktiker zabrze godziny otwarcia